A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
10 194
9 055
113
Az hagyjan, de kb a teljes allomany is idegzsabat kapna roman gyartasu jarmuvek hallatan... hulyeseg az egesz, ha ilyesmi kell, ott vannak a nemetek, raadasul nem ertem, mi a banathoz kellene egy ujabb kisteherauto, amikor amugy is HXek vannak es abbol is van 4x4 modell.
De nincs és nem is lessznek román gyártásu ivecok. semmien pláne nem Daily !!!!
A románok annyit csinálnak hogy az ivecotol megvásárolt jármüveikre ŐK RAKNAK PLATOT. ennyi és semmi több!!! senki másnak nem foglyák csinálni csak maguknak ... sima felépitményezés amit csinálnak
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
10 194
9 055
113
Bocsánat meg felfestik a mintákat az egyszínűre festett Olaszországi járművekre. (ami nemtudom mennyire gyáerási folyamat nem folyamatos felületképzés.)
ami meg nem kap mintát az román zőld színü lessz.


A specifikációk szerint a megállapodás 2902 multifunkcionális platformot (8X8, 6X6 és 4X4) tartalmaz, az alábbiak szerint osztva:

ACMC kis teherbírású szállítókocsi - 254 db
Hűtős
teherautó AFF - 59 db Közepes teherbírású teherautó ACMD - 536 db
Közepes teherbírású teherautó ACMD- MAC (taktikai teherautó alváz) - 499 db
AOR
emelőkocsi - 21 db Speciális konténeres teherautó ATCS - 284 db
konténeres teherautó ATCS -MAC (taktikai teherautó alváz) - 34 db ACCL -MAC közepes kapacitású tartályhajó
- 89 db
ACCL -MAC közepes kapacitású tartályhajó (taktikai teherautó alváz) - 40 db
ACAP közepes kapacitású vízszállító tartályhajó - 102 db
Kapacitás szállító teherautó nagy ACMR - 503 db
ACMR -MAC nagy kapacitású szállítás teherautó (taktikai teherautó alváz) - 108 db
Nyerges nyerges vontató - ATS nyerges vontató félpótkocsival nehéz és túlméretes felszerelések szállítására STEG - 119 darab
Nyerges nyerges vontató - ATS -MAC (taktikai teherautó alváz) nyergesvontató - 13 db
ATC Autotranscontainer - 199 db
Jármű csörlővel és daruval a helyreállításhoz és VRE kipufogó - 42 db


ennyit csinálnak ezeket a felépítményeket teszi rá az olasz járművekre
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
10 194
9 055
113
Nem akarom sztrománozni a topikot de.
ígymennek olaszországból az ivecok. ezt felépítményezik a románok...
Felejcsétek el hogy ez egy gyár vagy hogy romániába ivecot gyártanak semmi ilyesmiről még csak szó sincs egy sima szimpla felépítményező üzem. és nem gyártanak külföldre nem felépitményeznek más országnak nem is ehetik... vagy ha teszik akkor azt a gyártó engedélye nélkül.
egy egy speciális változatra tesznek rá kabint fent olvasható hogy milyen változatok lessznek (de azok a kabinok sem román kabinok csak bizonyos felszerelések elhelyezése miatt egyszerübb az olasznak nem rátenni mint hogy a román leszedje majd visszategye... (mert hülyén adták le a rendelést a románok) de ez a fülke ráhelyezés is csak pár tucat járművet érint.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
6 874
8 426
113
ez az Iveco nem bejövős senikinek.
Akkor legyen a sprinter.
3500kg össztömegűből 4X4 es hajtásba végülis lenne zárt dobozos és platós kivitel is. a maximális tehelhetőség viszont fele lenne az iveconak és a terpjáróképesség is gyengébb. B kategóriás jogosítvánnyal kb 1t teherig vezethető. ez végülis nem lenne olyan rossz.
alapár 12 millió környéke inkább felette a szóbajöhető variánsoknak. mire ebből használható jármű lessz az még 6 hogy terepbe is lehessen kapcsolni 4x4 et felezőt... és akkor itt elvállik a dolog kiviteltől függően. zárt dobozos áruszállító zárt dobozos személyszállító és platós verziókra azt lehet mondani hogy átlagosan 20 millióra jönne ki db ja 1-1-1 arányba. ez kb 300 járművet eredményezne a gyártói flottakedvezménnyel nem érdemes számolni azt további felszerelésbővítésre kellene fordítani verziótól függöen.
(az arányok némi nemű eltolásával vagy minden 4,-5. jármű 2 kerékmeghajtású változatának választásával (ami nem tudom mennyire lenne jó ötlet.) 30-40 db kisdobozos haszongépjármű kihozható lenne.
erre én azt mondanám hogy ez végülis elégséges mennyiség lenne a középtávon a tartalékos állománynak. terepjáró tehergépkocsikkal kiegészítve.(amik már többnyire rendelkezésre is állnak.)
ezzel a jármüflotta mennyiséggel már a logisztikába is méllyebben belehetne vonni a tartalékos alegységeket és bizonyos szintig önellátóak tudnának lenni anyagszállítás szempontjából. mivel B kategóriás jogosítvánnyal 1t körülbellüli teherig képesek árumozgatásra legálisan a sofőrök sem jelentenének problémátt. (Ez a legnagyobb előnye a másik a tartalékos helyörségek elhelyezkedése és a kisebb méretű szállitókapacitás igény teher tekintetében.)
Ez drágább lenne mint az Iveco féle vonal de mercédesz .minőség de a vele járó magasabb szervízköltség is...

Az aktív állománynak sem ártana a fenti verzíokból további ellátás a meglévő különböző márkák helyett ott is lehetne törekedni egységesítésre. (természetesen a már meglévő jó állapotúak megtartása melett.)
mivel a tartalékos állomány is rendelkezik már hasonló kategoriás járművekkel kis mennyiségben azok megtartása is javvalott. cseréjük nem szükséges. viszont ameddig gazdaságosan üzemeltethetőek a fenti megrendelt mennyiségből tartalék állomány képezhető (hisz balesetek nem kívánt nagymértékű meghibásodások bármikor előfordulhatnak így ideiglenes vagy tartós esetleg végleges pótlásról a rendszer képes lenne gondoskodni ugyan úgy ahogy megnövekedett feladatellátás soráni nagyobb járműigény kipufferolására is alkalmasak lehetnek a tartalékba helyezett járművek.)

bár gyengébb terepjáró képességet kapnánk az állomány egésszét nézve mivel könnyű logisztikai járművek akkora hátrányt nem szenvedne az alkalmazhatóságuk hisz elsődleges feladatuk a jó és normál minőségű utakon történne. rossz úton élettartamuk kisebb hányadát üzemelnék.) (ezért nem is lenne szükséges egy egy alegység összes járművének összkerék terephajtásúnak lennie az így megspórólt összegen kissebb kapacitású járművek szerezhetőek be amik olcsón üzemeltethetőek kisebb terhek vagy személyek mozgatására alkalmasak gazdaságos módon esetleg speciális változatok alakíthatóak ki ezekből (vagy a fenntebb szóbanforgó járműpark egy részének 2 kerék meghajtása esetén a megsporolandó összegből.) a kisebb kategórás járművek melett a nagyobb kategóriás járművek egy része speciális ideiglenes vagy állandó felépítménnyt kaphatnának pl mint üzemanyagtöltő mobil állomás vagy hiradós jármű esetleg speciális megfigyelő vagy értékelő mobil központ...) néhány jármű vonohoroggal történő ellátása javallott UFO beszerzésével vontatott rakományként a b kategoriával vezethető jármű össztömege ellenére is alkalmassá vállna nagyobb terhek mozgatására B kategoriás jogosítvánnyal rendelkező személyek esetében is. ezáltal tovább bővülnének az alegységek szállítmányozó képességei.

a költségek nagyjából 6-7 milliárd ft. hoszabb gyártói garancia vagy szervízhálozat igénybevétele esetén kiegészítőkkel (mind hagyomásnyos és speciális utánfutók több évszakos abroncsok és egyéb felszerelés és kiegészítők extrák igénybevételével a jármúpark egy részére bizonyos szolgáltatások az egésszére oktatással a felkészítők felkészítésével.) a végösszeg nagyjából 10 milliárd ft.

ami elég jelentős összeg ha hozzá vesszük az infrastruktürális fejlesztéseket. de az infrastrukturális fejlesztések Ha különböző szervek hajladóak objektumokat átengedni a honvédség használatára minden megye minden járásába (kivételt képez ezalol budapest.) 3-5 milliárd ft (átengedett oblyektumoktól függően.) különböző méretű és súlypontosított feladatú alegységek jöhetnek létre amik objektum fejlesztése a járműpark jelentős részének védett elhelyezését biztosítja. (ez a rész hoszú ezért most nem gépelem be de elég mélyen belemélyedtem a dologba.)

itt hagyom csak hoyg mutassam nem csak tagolva vagyok képes írni
Unimogon kivűl mindent felejts el,mi Mercédes.Iveco Terrian (kisiveco katonai leszármazottja) nagyságrenddel jobb,mint a Sprinter.
 
  • Tetszik
Reactions: Shadow

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
912
1 953
93
Az hagyjan, de kb a teljes allomany is idegzsabat kapna roman gyartasu jarmuvek hallatan... hulyeseg az egesz, ha ilyesmi kell, ott vannak a nemetek, raadasul nem ertem, mi a banathoz kellene egy ujabb kisteherauto, amikor amugy is HXek vannak es abbol is van 4x4 modell.

Amennyiben az Unimog -ból indulnánk ki (meg Honvédségből), akkor talán mint a Mistral-3 -sok hordozóplatformja jut eszembe. Amennyire jól tudom van kb. 54 jármű. Azt, hogy máshol is használják-e azt nem tudom. Ezek ugye több, mint 20 évesek - nem tudom meddig akarják használni. Itt persze maga a koncepció is kérdéses lehet - főleg, ha akarnak bármilyen szinten is csapatokat kísérgetni majd - hogy mennyire jó egy olyan nyílt hordozóplatform, ahol a kezelők nemcsak a kézifegyverek tüzétől, de igazából még az időjárás viszontagságaitól sincs védve ...

Ugyanakkor @Szittya eredeti kiindulópontja mégis érdekes lehet. Az volt a kiindulópont, hogy B kategóriás jogosítvánnyal vezethető kisteherautó, amire embert tömegével lehet találni (bár gondolom a Honvédségnél a teherautó sofőr képzés sem akkora probléma talán). Namost pl. az Unimog -hoz annyira nem értek, de annak lehet nem elég a B jogsi - majd kijavítanak.

Viszont itt hozta fel a fórumtárs a Iveco Daily 4x4 -et. Mindenekelőtt - erre se Mistral nem fog menni, sem csapatokat nem fog kísérgetni semmilyen szempontból. A kérdés az lehet inkább valóban, hogy szükség lehet-e erre a kategóriára? Konkrétan ebből 3 féle kiszerelés van bruttó tömegre: 3500/5500/7000 Kg. B jogsinál maradva akkor marad a legkisebb. Ugye ez nem a HX kategóriája. Tehát a kérdés - kell ez a kategória nekünk? Én nem vagyok biztos benne ...
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
1 083
1 359
113
Szittya, nem akarlak megbántani, nagyon sok témában igazat adtam neked, de...

Nem akarok belemenni a román vagy nem román gyártás témakörébe.

1, Nem olvastam a cikket, hogy akár Olaszország, akár Románia akar vásárolni tőlünk bármilyen fegyvert. Tudnád linkelni? Vagy csak úgy megy be az ember a boltba, hogy veszek tőled 300 forintért kenyeret, ha hajlandó vagy ellentételezésként 1000 forintért festéket venni. Nem világos, hogy mi választottuk ki Olaszország tekintetében, hogy ki az, aki tőlünk vásárolni akar, mert van egy áruja, amit szívesen rendelnénk ellentételezésnek, vagy valaki meghirdetett valami export termékünket nyertesnek, és mi próbáljuk értelmesen elkölteni az ellentételezésnek kért összeget. (Csehországnál remélhetőleg tényleg a végfázisban van Lynx, nem lepődnék meg azon, ha Tátra kínálatot nézegetnél. Pisti azt "sugallta", hogy Németországot érdekli az önjáró aknavető, itt mondjuk inkább tűnik ez a mi Lynx rendelésének ellentételezésnek, a győztes biztatásának, de egyébként érted. Szlovák részről is szóba kerülhet a Tátra... A lómaiakról annyi hírem, hogy nagyon halványan, nagyon távlatosan elvileg lesz ott is egy tender. Nem, nem a végfázisban van és még azt sem jelentették be, hogy lesz.)

2, Te a leghangsúlyosabb érvnek azt tetted meg, hogy az önkénteseknek lenne erre szüksége, mert önállóak lennének logisztikában és B jogsi is elég hozzá. Ha ennyi az összes indok, akkor miért kell önállóvá tenni a tarcsit, ha ennek az az ára, hogy egy másik kategóriára van szükségük a szállítmányozáshoz egy teljesen másik gyártótól. Nem kerek a történet, ahogy te előadtad. Ne az legyen már a szempont, hogy sofőrtől kevesebbet kell követelni! (Meg akkor hogy kell elképzelni? Hétköznap állnak ezek a furgonok, hétvégén meg aki éppen bejön az évi 1-2 kiképzésre, az beül a volán mögé és megy vele egész nap? Vagy hogy lenne ez az önellátóak a logisztikában?)

3, Hogy áll az Iveco az önvezető gépjárművekkel? A Man HX3-asával szemben teljesen logikus követelmény lenne, ha a magyar kormány kikötné, hogy Zalában kezdjék meg az autonóm kutatást. Ma nem realitás, de holnap már teljesen jogos követelmény. És Budapest boldogan ad segítséget is ehhez. Nem pár darabos beszerzés ellentételezéséről beszélünk, hanem valamiben piacvezető lehet a későbbiekben. 10-20 darabos tételeknél meg ez inkább tűnik fő kérdésnek.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
11 572
15 704
113
Unimogon kivűl mindent felejts el,mi Mercédes.Iveco Terrian (kisiveco katonai leszármazottja) nagyságrenddel jobb,mint a Sprinter.
Egész végig erről beszélt!
En vegkepp nem ertem, mit magyarazol...


Tehát @Szittya ezt a gépet nézte ki, mint ellentételezési opciót.

Ez az Iveco Daily (8x8) katonai leszármazottja.
Van neki sima 4x4-es és páncélozott 4x4-es verziója.
A civil Daily

A civil Daily 4x4

A katonai Daily 4x4:


Ez utóbbi 7 tonnás max súlyig és 4t teherbírásig van hitelesítve.

A románok ebben a szegmensben nem vesznek gépeket az Iveco-tól. Amit vesznek annak csak a vég-vég szerelése folyik náluk. És csak a 20 tonnás kategória felett. De ebben a kategóriában nem gyárt a MAN (és ezzel együtt a RM) sem járművet.
Egyedül a viszonylag új TGE van, de annak nem készült terepre alkalmas verziója.


Az az igazság, hogy a RM portfolióján elég nagy lukak vannak. Természetesen náluk is a német piac a legfontosabb, és mivel ott az Unimog akkora egyeduralkodó, hogy nem is nagyon van értelme ellene bármit indítani.

Különben érdekes ez a piac is, mivel valamennyire elkezdett tisztulni a kép.
Annak, hogy a RM és a KMW összebalhézott, egyenes következménye volt, hogy a KMW-t az Iveco irányába lökte. Az Ő együttműködésük régebbre vezethető vissza, de több KMW eszköznek is Iveco az alapja. Pl. GFF4-nek, vagy a AGM kerekes, 8x8-as verziójának.
Mi több a BW is aktívan elkezdett Ivecokat venni... :oops:

Kétségtelen, hogy a defence szegmensben a Mercinek és az Iveconak van a legteljesebb termékpalettája:



A kérdés inkább az, hogy szükség van-e egy Daily 4x4 alapú járműre. Különösen a békeidős logisztikai célokra. Mert a Honvédség nem túl régen már szerzett be Sprintereket. A katonai rendészeknek illetve a mentőszolgálat mentőivel gyakorlatilag megegyező mentőautókat - békeidős használatra.
De csapatszállításra a Rendőrség is elég sok Sprinterrel rendelkezik.

Értem @Szittya , hogy ellentételezésben gondolkodsz, de itthonra eléggé idegen típus, és nem biztos, hogy megéri felrúgni a kiépült kapcsolatrendszert a Mercivel. Én attól tartok, hogy nehogy úgy járjunk, mint a mentők, amikor megvették a jól kinéző VW mentőket, és csak szívtak vele. Aztán a vége az lett, hogy csak visszatértek a Mercik beszerzéséhez.
Én ezzel a range-dzsel húznám le a következő 20 évet
Páncélozatlan:
Hilux, Sprinter, Unimog, MAN HX
Páncélozott, vagy opcionálisan pancélozott:
NMS, Gidrán, Unimog, Man HX.

De MAN HX típusváltás miatt, azzal sem lenne komoly bajom, ha teljes Merci transformáció lenne.
Nálam még nincs annyira komolyan beakadva a HX3 lemez.
A HX3 akkor lenne nagy buli, ha tényleg lenne közünk a gyartásához....
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
5 600
10 120
113
ez az Iveco nem bejövős senikinek.
Nekem bejövős, pár éve talán már felhoztam, hogy nem lenne hülyeség. Elég jó katonai variációk léteznek, amik sok igényt kielégíthetnek, főleg a tartalékosoknál.
De azóta látszik, hogy más a haderőfejlesztés iránya és módja -mint, hogy egyszerűen megvásárolnánk a kellő darabszámú egységet. Ami nem is baj.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
10 194
9 055
113
Egész végig erről beszélt!


Tehát @Szittya ezt a gépet nézte ki, mint ellentételezési opciót.

Ez az Iveco Daily (8x8) katonai leszármazottja.
Van neki sima 4x4-es és páncélozott 4x4-es verziója.
A civil Daily

A civil Daily 4x4

A katonai Daily 4x4:


Ez utóbbi 7 tonnás max súlyig és 4t teherbírásig van hitelesítve.

A románok ebben a szegmensben nem vesznek gépeket az Iveco-tól. Amit vesznek annak csak a vég-vég szerelése folyik náluk. És csak a 20 tonnás kategória felett. De ebben a kategóriában nem gyárt a MAN (és ezzel együtt a RM) sem járművet.
Egyedül a viszonylag új TGE van, de annak nem készült terepre alkalmas verziója.


Az az igazság, hogy a RM portfolióján elég nagy lukak vannak. Természetesen náluk is a német piac a legfontosabb, és mivel ott az Unimog akkora egyeduralkodó, hogy nem is nagyon van értelme ellene bármit indítani.

Különben érdekes ez a piac is, mivel valamennyire elkezdett tisztulni a kép.
Annak, hogy a RM és a KMW összebalhézott, egyenes következménye volt, hogy a KMW-t az Iveco irányába lökte. Az Ő együttműködésük régebbre vezethető vissza, de több KMW eszköznek is Iveco az alapja. Pl. GFF4-nek, vagy a AGM kerekes, 8x8-as verziójának.
Mi több a BW is aktívan elkezdett Ivecokat venni... :oops:

Kétségtelen, hogy a defence szegmensben a Mercinek és az Iveconak van a legteljesebb termékpalettája:



A kérdés inkább az, hogy szükség van-e egy Daily 4x4 alapú járműre. Különösen a békeidős logisztikai célokra. Mert a Honvédség nem túl régen már szerzett be Sprintereket. A katonai rendészeknek illetve a mentőszolgálat mentőivel gyakorlatilag megegyező mentőautókat - békeidős használatra.
De csapatszállításra a Rendőrség is elég sok Sprinterrel rendelkezik.

Értem @Szittya , hogy ellentételezésben gondolkodsz, de itthonra eléggé idegen típus, és nem biztos, hogy megéri felrúgni a kiépült kapcsolatrendszert a Mercivel. Én attól tartok, hogy nehogy úgy járjunk, mint a mentők, amikor megvették a jól kinéző VW mentőket, és csak szívtak vele. Aztán a vége az lett, hogy csak visszatértek a Mercik beszerzéséhez.
Én ezzel a range-dzsel húznám le a következő 20 évet
Páncélozatlan:
Hilux, Sprinter, Unimog, MAN HX
Páncélozott, vagy opcionálisan pancélozott:
NMS, Gidrán, Unimog, Man HX.

De MAN HX típusváltás miatt, azzal sem lenne komoly bajom, ha teljes Merci transformáció lenne.
Nálam még nincs annyira komolyan beakadva a HX3 lemez.
A HX3 akkor lenne nagy buli, ha tényleg lenne közünk a gyartásához....
véleményem szerint nagy szükség lenne rá. de nem csak a Daily re hanem az egész kisteherflotta bővítésére elsősorban tartalékosok részéről.

1. Jogosítványok. B kategóriával a katonának álló emberek zöme rendelkezik. Míg C kategóriással töredéke.
2. A tartalékos alegységek kis alegységek. Béke időben példátlan az hogy az összes tartalékos be legyen hívva egy alegységnél egyszerre. (ez nem zárja ki hogy ne fordulhatna elő ilyen.) de az esetek 99,99% ban nem így van. és mivel kiasalegységek az esetek túlnyomó részébe a Rába Ural nagy. (teermészetesen szükségük van hasonló kategóriás járművekre is nem helyettük kellene) hanem mellettükk hogy 1t körüli rakományért ne kelljen rábát mozgatni többszörös áron. mert a logisztikájuk nagy része békében 1 t körüli össztehet.
3. egy akármilyen helyzet legyen háborús vagy katasztrófa a több jrmű nagyobb mozgásszabadságot eredményez... nem a homokot kellene hordani velük természetesen a töltés lábba vagy sebesűlteket kimenteni a tűzharc környezetéből. számos más kissebb feladat van amit könnyűszerrel el lehet látni velük. (hisz ember van aki vezesse és műszakilag is megbízható konstruktciók hisz pénz keresetére lettek kitalálva. ami ha nem menne hatásossan vele a kutyának nem kellene.)
4. Infrastruktúrálisan a garázstól a műhelyen át a mosóig és az üzemanyag vételezési lehetőségik. Gazdaságosabb. ugyan úgy ahogy a megvásárlása és üzemeltetése is speciális járművekhez képest.
5. Tartalékos állománynak szánnám főleg logisztikai feladatokra amire jellemző lessz a jövőben a széttagoltság. tehát egy megyén bellűl több egymástól távolabb eső helyörség megléte. így pláne szükséges a kishaszon kategória az ár a vezethetőség és a szállítási képesség igénye miatt (ami teher vagy személy szállítás igényének 2/3 részben lefedi a kategória kapacitása.)
6. úgy ahogy a csomagfutárok és kisebb szállítmányozó cégek megoldják a pontból b be juttatást c érintésével. ugyan úgy ezekkel is megoldható. Tehát mind a tartalékos mind az aktív egységek magasabb egységek logisztikájának s nagy segítséget jelentene hisz nekik is vannak kissebb terhű igényeik amik mozgatásába ezek a tartalékos járművek épp úgy beszállhatnának mint civil életben a nagy árúszállító kamionok mellett a kishaszongépjárművek kiegészítésnek... (egy belsőhasználatos pontrendszerrel még ösztönözve is lehetnének az egységek alegységek hogy besegítsenek a logisztikába. ugyan olyan internnetes vagy zárt hálózatos módszerel megoldható az esetleges rendelésfelvétel vagy foglalás mint a civíl életbe vannak különböző ezzel foglalkozó oldalak ott is . mint pl. a hegellman szokta árulni a munkákat. fuvarbörze a kisebb kezdők reklámot meg nem csinálok a nagyoknak. rendszerhez hasonlóan. raklapos áruk esetében nagyon népszerűek ezek a gyújtőoldalak.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér István

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
10 194
9 055
113
felvetődött itt a mercedesnek feldobni az új csarnokért cserébe a megrendelést. (kishaszongépjármű gyártás egy részének áthelyezését.)
ehez a tartalékos állomány kb 300 as db száma kevés. elenyésző mennyiség. de ha ehhez hozzávennénk az aktív állomány kb 200 járműves igényét. A belügyi a rendőrség szintén 300 körüli a navosok 200 körüli a büntetésvégrehajtás 100 körüli a katasztrófavédelem 200 a mentősök 500 a vízügy 50 vezető állami szervek 100 antsz 50 többségben állami tulajdonu stratégiai cégek össz kb 1000 db os igényét. ez már 3000 db járművet jelentene. ez már egy kezdeti 2-5 % os kaacitáslekötés (későbbiekben ehhez még jöhet egy 1000 db os opció esetleg.) ezzel már lehetne mi kezdeni ez nem csekély ajánlat lenne. mindenesetre ilyen végszámokat már le lehetne tenni az az asztalra. Ez azt jelentené hogy az állam elköteleződik adott szegmensbe a mercedes melett.
De ehhez erőssen belekellene nyúlni a támogatási pályázati rendszerbe. de ha már bele lenne nyúlva és közös kalapból történnének a járművek biztosítása (állami gigamegrendelés majd szétosztás.) akkor már az önkormányzatokat is bele lehetne vonni a kőrbe ami 5-7000 további kishaszongépjárművet eredményezne. (igaz ez időbe jobban elnyújtva mint a fentiek.) Ez így már 10.000 kishaszongépjármű lenne dobozosok áruszállító személyszállító platósok két és négy kerék hajtásosok vegyesen. ami az önkormányzatok nagymértékű gépjárműigénye miatt újabb csomagokra lehetne számítani plussz az önkormányzati cégek egy részének bevonásával. az opciós szám 4-5000 ig is felkúszhatna...
ez így már érv lenne a gyár ide telepítésére. A nagy kérdés hogy a Mercedes egy ilyen üzletet hogy tudna elősegíteni mind anyagi források tekintetében EU s pénzek mind a pályázati rendszer állami szereplőinek hazánkban ily mértékű változtatásában. (nem lenne példanélküli főleg ha egy minisztérium végezné a beszerzést giga mennyiségre hivatkozva.) de ellenzéki oldalról biztos fogás lenne keresve az ügyön. tehát olyan gárdának is kellene levezényelni aki tényleg nem lop és nem bepalizható a fölösleges extrákkal és valóban jó a piacinál jelentősen olcsóbb ajálatot lenne képes kialkudni ekkora flotta esetében (tekintettel a késöbbi üzemeltetésre és szervizelésre elköteleződésre a márka iránt reklámra a lakosság körében ami további jelentős bevételt generálna a gyártónak.)
De ha botrányba fulladna egy ekkora volumenü beszerzés a teremtett munkahelyek fügvénye sem számítana hatalmas pofon lenne a kormánynak egy elhibázott vagy elszerencsétlenkedett vagy elkorrunpált gigabeszerzés. De ha jól csinálnák sok munkahely teremtődne a szemméylgépjármű gyártás mellett a kishaszongépjármű is megtelepedne hazánkban nagyobb volumenbe ami egy teljesen más világ. Az ország állami gépjárműparkja nagymértékben egységesedne ami logisztikai szempontból nagy könnyebség és anyagi szempontból is hasznos lenne. És mivel márka és minőség valószínűleg a megelégedettség is meglenne. Természetesen egy bizonyos rétegnek mint mindig meg kellene magyarázni hogy egy prémium kategóriás járműcsalád nagyméretű rendszeresítése miért előnyösebb egy középkategóriás járműcsaládnál (ez megint egy buktató lehet ha itt rosszul komunikál valaki az alsóbb rétegeknek.)
igazából nem egy egyszerű ügy de nem megugorhatatlan csak igazán jó emberek kellenének a levezénylésére akik a projekt méretére tekintettel példátlan becsülettel és tisztánlátással végeznék a dolgukat. más különben egy évek múlva is felemlegetendő baklövés lenne belölle.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
10 194
9 055
113
felvetődött itt a mercedesnek feldobni az új csarnokért cserébe a megrendelést. (kishaszongépjármű gyártás egy részének áthelyezését.)
ehez a tartalékos állomány kb 300 as db száma kevés. elenyésző mennyiség. de ha ehhez hozzávennénk az aktív állomány kb 200 járműves igényét. A belügyi a rendőrség szintén 300 körüli a navosok 200 körüli a büntetésvégrehajtás 100 körüli a katasztrófavédelem 200 a mentősök 500 a vízügy 50 vezető állami szervek 100 antsz 50 többségben állami tulajdonu stratégiai cégek össz kb 1000 db os igényét. ez már 3000 db járművet jelentene. ez már egy kezdeti 2-5 % os kaacitáslekötés (későbbiekben ehhez még jöhet egy 1000 db os opció esetleg.) ezzel már lehetne mi kezdeni ez nem csekély ajánlat lenne. mindenesetre ilyen végszámokat már le lehetne tenni az az asztalra. Ez azt jelentené hogy az állam elköteleződik adott szegmensbe a mercedes melett.
De ehhez erőssen belekellene nyúlni a támogatási pályázati rendszerbe. de ha már bele lenne nyúlva és közös kalapból történnének a járművek biztosítása (állami gigamegrendelés majd szétosztás.) akkor már az önkormányzatokat is bele lehetne vonni a kőrbe ami 5-7000 további kishaszongépjárművet eredményezne. (igaz ez időbe jobban elnyújtva mint a fentiek.) Ez így már 10.000 kishaszongépjármű lenne dobozosok áruszállító személyszállító platósok két és négy kerék hajtásosok vegyesen. ami az önkormányzatok nagymértékű gépjárműigénye miatt újabb csomagokra lehetne számítani plussz az önkormányzati cégek egy részének bevonásával. az opciós szám 4-5000 ig is felkúszhatna...
ez így már érv lenne a gyár ide telepítésére. A nagy kérdés hogy a Mercedes egy ilyen üzletet hogy tudna elősegíteni mind anyagi források tekintetében EU s pénzek mind a pályázati rendszer állami szereplőinek hazánkban ily mértékű változtatásában. (nem lenne példanélküli főleg ha egy minisztérium végezné a beszerzést giga mennyiségre hivatkozva.) de ellenzéki oldalról biztos fogás lenne keresve az ügyön. tehát olyan gárdának is kellene levezényelni aki tényleg nem lop és nem bepalizható a fölösleges extrákkal és valóban jó a piacinál jelentősen olcsóbb ajálatot lenne képes kialkudni ekkora flotta esetében (tekintettel a késöbbi üzemeltetésre és szervizelésre elköteleződésre a márka iránt reklámra a lakosság körében ami további jelentős bevételt generálna a gyártónak.)
De ha botrányba fulladna egy ekkora volumenü beszerzés a teremtett munkahelyek fügvénye sem számítana hatalmas pofon lenne a kormánynak egy elhibázott vagy elszerencsétlenkedett vagy elkorrunpált gigabeszerzés. De ha jól csinálnák sok munkahely teremtődne a szemméylgépjármű gyártás mellett a kishaszongépjármű is megtelepedne hazánkban nagyobb volumenbe ami egy teljesen más világ. Az ország állami gépjárműparkja nagymértékben egységesedne ami logisztikai szempontból nagy könnyebség és anyagi szempontból is hasznos lenne. És mivel márka és minőség valószínűleg a megelégedettség is meglenne. Természetesen egy bizonyos rétegnek mint mindig meg kellene magyarázni hogy egy prémium kategóriás járműcsalád nagyméretű rendszeresítése miért előnyösebb egy középkategóriás járműcsaládnál (ez megint egy buktató lehet ha itt rosszul komunikál valaki az alsóbb rétegeknek.)
igazából nem egy egyszerű ügy de nem megugorhatatlan csak igazán jó emberek kellenének a levezénylésére akik a projekt méretére tekintettel példátlan becsülettel és tisztánlátással végeznék a dolgukat. más különben egy évek múlva is felemlegetendő baklövés lenne belölle.
De további bővítés érhető el megrendelésben ha a közút is bevonásra kerülne ott is elég tetemes a járműiény biizonyos közlekedési társaságok amik még szóbajöhető szeretet szolgálatok bevonhatók lennének külsösként a programba vagy épp az oktatási intézmények. ezekkel tovább lehetne növelni a db számot.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
5 600
10 120
113
oktatási intézmények
Szolgálati autónak elfogadnék egy 4x4-es Iveco-t, üzemanyag és szer_vizelési költséggel. De a viccet félretéve, mert aztat itten nem szabad: sajnos nemigazán van nyoma, hogy a különböző szervezeti egységek, vagy civil-védelmi szektor közös beszerzésekben, vagy más téren össze tudták volna hangolni a sokszor közös érdekeket -azaz a megrendelés darabszámának növelésével az ár és a támogatás (support) hátterének megszervezését, olcsóbbítását. Ezért elméletben szép, de valójában meg nem látom, hogy nagyon működne.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
10 194
9 055
113
Szolgálati autónak elfogadnék egy 4x4-es Iveco-t, üzemanyag és szer_vizelési költséggel. De a viccet félretéve, mert aztat itten nem szabad: sajnos nemigazán van nyoma, hogy a különböző szervezeti egységek, vagy civil-védelmi szektor közös beszerzésekben, vagy más téren össze tudták volna hangolni a sokszor közös érdekeket -azaz a megrendelés darabszámának növelésével az ár és a támogatás (support) hátterének megszervezését, olcsóbbítását. Ezért elméletben szép, de valójában meg nem látom, hogy nagyon működne.
ezért írtam azt a sok sort. hogy ezt meg kellene teremteni flottaegységesítést akkora tétlekhez (ez természetesen a szervízhátteret is igényelne külön.)
nem feltétlen kellene minden járműnek a több tízezerből 4x4 esnek lennie egy ilyen rendelés esetén (4x4 es verzió egy extra az alapmodellben.) oktatási intézményeknek sima sprinter kisbusz mint ahogy eddig is sima 2 kerékmeghajtású kisbuszok áltak rendelkezésre.
mint írtam ehhez egy közös kalap kellene központi beszerzéssel majd a bezerzést lebonyolító miniszterséghez benyujtandó pályázat útján lehetne hozzáférhetővé tenni (szécényi programhoz hasonlóan.) De ebben az esetben ez egy igen nagy szervezői kézséget igényelne és sok kockázatot rejtene magába hisz több tízezer kishaszongépjárműről lenne szó.
amiért írtam azt a sok sort az nem más mint amit az elején is említettem mégpedig hogy valaki 2-300 kishaszongépjárművel akarta vólna rábeszélni a mercedest egy új gyártócsarnok megnyitására. (ami egy vicc mennyiség lenne ha fel lenne hozva a mergának.) sőt egyenesen az RM et is houta valaki hogy majd ez a bagatel tétel miatt portfóliót vesz fel (kifejlesztgyárt ect.)
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
5 600
10 120
113
De ebben az esetben ez egy igen nagy szervezői kézséget igényelne és sok kockázatot rejtene magába hisz több tízezer kishaszongépjárműről lenne szó.
Nem ezt hívják úgy, hogy flottakezelő?

Nem látom, hogy ez a közeljövőben, az általad felskiccelt formában meg tudna valósulni. Meg nem tudom, hogy ez a versenyszabályokkal nem menne e szembe?
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
10 194
9 055
113
a kiinduló tézisem 2-300 középkategóriás kishazongépjárműről szólt a tartalékos állomány részére. (én az ivecot néztem ki ) mint olyant aki a számunkra összes szükséges járművet letudná szállítani nagyfokú azonosság mellett. Másodsorban ellentételezés gyanánt ha magyar terméket vásárólnának. mert ez kb olyan szint hogy hogy párszáz 120 as aknavető eladást az olaszoknak megzsírozzon (ami a hirtenberg 60 as rendszeresítése miatt nem esélytelen.) vagy pl Pro Patria termékek ellentételezéseként.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby